Filmy zazdrość, jazz

Przeszukaj katalog

Zestawienie najlepszych i najpopularniejszych filmów w których występuje zazdrość, jazz. Zobacz zwiastuny, oceny, oraz dowiedz się kto reżyserował i jacy aktorzy występowali w tych filmach.

Burleska

6,7
Ali (Christina Aguilera) przyjeżdża do Los Angeles z małego miasteczka w stanie Iowa, aby rozpocząć swoją karierę w show biznesie. Zatrudnia się w podupadającym klubie "The Burlesque Lounge", gdzie po długich zmaganiach jej szefowa w końcu odkrywa jej talent.
Ekranizacja kultowego komiksu pod tym samym tytułem. Przezabawna opowieść o dwóch zblazowanych i cynicznych nastolatkach, dla których nie ma żadnych świętości. W rolach głównych występują: Steve Buscemi (Wściekłe psy, Desperado), Thora Birch (American Beauty, Bunkier) i Scarlett Johansson (Zaklinacz koni). Niepowtarzalna okazja, by pośmiać się z nas samych, jak też odrobina refleksji nad tym, co nas otacza.
Lato w Nowym Jorku nigdy nie było bardziej upalne niż w 1977 roku - temperatura utrzymywała się niezmiennie powyżej 40 stopni Celsjusza. Działy się wtedy rzeczy wielkie i straszne. Na miasto spadła plaga kradzieży. Yankees wygrali mistrzostwa świata w baseballu. Trwało dyskotekowe szaleństwo, eksplodował punk rock. Noce spędzano w kultowych klubach 'Studio 54' i 'Plato's Retreat'. Ale kiedy nadchodziła noc, nadchodził też strach - w Nowym Jorku pojawił się psychopata, strzelający z rewolweru kaliber 44 do przypadkowych ludzi. Morderca, nazwany przez prasę "Syn Sama" ("Son of Sam"), dokonał serii potwornych mordów. Nowy Jork ogarnęła panika. Z właściwą sobie wirtuozerią Spike Lee tworzy panoramiczny obraz wydarzeń tamtego lata - lata Sama. "Mordercze lato" pokazuje, w jaki sposób pod wpływem morderstw Syna Sama dezintegruje się życie na Bronksie, zaufanie zmienia się w strach, a przyjaciele stają się wrogami. Film opowiada prawdziwą historię. "Stare, dobre czasy" - mówi z ironią i nostalgią na początku filmu legendarny dziennikarz Jimmy Breslin, wspominając Nowy Jork 1977 r., kiedy narkotyki i przemoc były wszechobecne, a całe miasto żyło w strachu przed Synem Sama. Breslin otrzymywał listy od Syna Sama, czyli Davida Berkowitza. Zanim jednak Berkowitz został złapany, zabił 6 osób i 7 ciężko ranił.


W 1958 roku Robert Traver wydał głośną powieść opowiadającą o morderstwie i toczącym się w jego następstwie procesie. Nazwisko autora było pseudonimem pewnego sędziego ze stanu Michigan, co dodawało smaczku historii, pozwalając przypuszczać, że czerpie ona z doświadczeń autora na sali sądowej. On sam temu przeczył. Porucznik armii amerykańskiej Manion zamordował właściciela baru. Jak utrzymuje działał w afekcie po gwałcie dokonanym przez przyszłą ofiarę na jego żonie. Obrona przypada Paulowi Bieglerowi, który jednak z początku mało się w sprawę angażuje. Na przeciw niego staje dwóch doświadczonych graczy pewnych zwycięstwa. Wraz z rozwojem sprawy nowe fakty ujrzą światło dzienne, a wyrok będzie się ważył do ostatnich chwil.
Historia kilku dni z życia dwudziestu kilku osób, których łączy jedynie to, że mieszkają w Los Angeles. Altman kreśli tu obraz społeczeństwa lat dziewięćdziesiątych, czyniąc bohaterami filmu zwykłych ludzi z różnych warstw społecznych.
Bogata, młoda, pełna życia dziewczyna z Kalifornii udaje się do Nowego Jorku. Tam spotyka młodego artystę, Andy'ego Warhola, który obiecuje jej to, o czym zawsze marzyła: zrobi z niej gwiazdę! Film jest biografią aktorki Edie Sedgwick, której kariera na chwilę zabłysła dzięki udziałowi w krótkometrażowych filmach Warhola. Edie wkrótce jednak traci kontakt z rzeczywistością uzależniając się od alkoholu i lekarstw. Umiera mając zaledwie 28 lat.
Nieznajomy informuje Freda (Bill Pullman) o śmierci niejakiego Dicka Laurenta (Robert Loggia). Wkrótce mężczyzna zostaje oskarżony o zabójstwo żony i zostaje skazany na śmierć. Strażnik więzienny zamiast niego znajduje w celi młodego Pete'a Daytona (Balthazar Getty)...
Francja, pod koniec lat 50. XX wieku, niedaleko Orleanu. Życie małej wioski zostało zakłócone przybyciem amerykańskich żołnierzy. Młodzież fascynuje się nimi. Symbolizują przygodę, bogactwo i muzykę. Ale nie wszyscy widzą tę hałaśliwą inwazję przychylnym okiem. Urodzeni w 1943 roku Patrick Carrion (Nicolas Chatel) i Marie-José Vire (Sarah Grappin) przysięgali sobie wieczną miłość od dzieciństwa. W tym roku 1959 mają szesnaście lat, a kryzys dorastania, przez który przechodzą, krystalizuje się wspólną fascynacją USA. Teraz nastolatki eksperymentują z seksem, co nie wydaje się zbliżać ich do siebie. Patrick zabrał się też do amerykańskiego jazzu, spędzając czas w pobliskiej bazie wojskowej, gdzie gra na perkusji i zwraca uwagę Caberry (James Gandolfini), brutalnego amerykańskiego sierżanta, który lubi walki z czarnymi żołnierzami. Caberra daje Patrickowi zestaw perkusyjny, rozmawia z nim o życiu. Młodzieniec spotyka Trudy, amerykańską nastolatkę, która kocha Buddy Holly'ego. Marie-José jest zazdrosna...
Słowa kluczowe

Proszę czekać…